„Hiszünk abban, hogy a kozmetikus szakma képviselői akkor tudnak igazán fejlődni, ha üzletileg is sikeresek tudnak lenni”
A közelmúltban új mérföldkőhöz érkezett a Vagheggi és YCLIENTS közötti együttműködés: meghatározták, hogyan támogatják a kozmetikus partnereket a digitalizáció segítségével.  Időközben elkészült a Vagheggi szépségszalon applikáció is, amelyben a vendég megkeresheti kedvenc szakemberét vagy a hozzá legközelebb eső szerződött partnert, és néhány kattintással foglalhat időpontot hozzá online. A szakember az applikáción keresztül kommunikálhat is vendégeivel, mégpedig hírlevél formájában, amely egy nagyon hasznos és hatékony marketing eszköz lehet.
Hogy milyen egy Vagheggi kozmetikus és milyen szakmai és üzleti támogatásra tehet szert, ha a márka szakmai partnere lesz, azt Papp Mónika, a The Academy és a Vagheggi Hungary szakmai vezetője mondta el nekünk.

 „Nem átlagos kozmetikákat fejlesztünk, hanem tudatos kozmetikákat”
- Ha jól tudom, szakmai partnereiteknek nemcsak termékkel kapcsolatos, hanem üzleti képzéseket is nyújtotok.
 

A Vagheggi Olaszországban és Magyarországon is évek óta azt a stratégiát követi, hogy a több mint 500 féle termékének értékesítéséhez szakmai protokollt is társít, amihez oktatásokat szervezünk. Sok éves tapasztalatunk alatt azzal szembesültünk, hogy nemcsak ebben kell fejlesztenünk partnereinket, hanem abban is, hogy a bőrről és bőrápolásról való szaktudásukat képesek legyenek hatékonyan kommunikálni a vendégekkel. 

Ezért néhány éve üzleti és kommunikációs képzéseket is szervezünk, hogy kozmetikusaink sikeresen tudjanak működni, azaz a szakmai tudást üzleti tudással is ki tudják egészíteni.

- Milyen képzésekre kell gondolni például?

Vannak alap üzleti képzéseink, például a Gazdálkodj Okosan és az Értékesítési technikák szépségszalonoknak és van a haladó színtű több alkalmas Master Business vállalkozó fejlesztő képzésünk, ahol megmutatjuk, hogyan lássa át a pénzügyeket, hogyan árazza be a szolgáltatásokat, hogy néz ki egy árlista, milyen költségek merülnek fel egy kozmetikánál, hová pozícionálja magát a kozmetikus, hogyan lesz a szalon működőképes, jól profitáló. A képzéssorozat végére számokkal mérhető az összeg, amivel a bevételük növekedik és az is, hogy minőségi szolgáltatóvá válnak.

- Apropó pénzügyek átlátása. Erről nekem a YCLIENTS jut eszembe...

Egyetértek. Nem véletlen, hogy első pillanattól szimpatikus volt a YCLIENTS rendszere, hiszen nemcsak egy online időpontfoglaló, hanem egy komplett ügyviteli rendszer, amely a működtetésben segíti a szalonokat.

Nagyon jó, hogy a YCLIENTS-nek köszönhetően különböző pénzügyi kimutatásokat, statisztikákat és elemzéseket néhány kattintással lekérhetünk, nem kell őket többé kockás papíron, vagy Excel-ben vezetni. Arra, hogy mely mutatókat érdemes figyelni konkrétan – mert rengeteg van belőlük –, illetve ezek elemzésére és értelmezésére természetesen megtanítjuk a kozmetikusokat a különböző oktatások keretében.

Hiszen, ha bárki fejleszteni szeretné a vállalkozását, akkor ezekre az adatokra szüksége van. 

Nem átlagos kozmetikákat fejlesztünk, hanem tudatos kozmetikákat, ahol a szakmai érték párosul egy olyan szemlélettel, hogy képesek legyenek önmagukat menedzselni.

„A kozmetikusnak előnyére válik, ha átlátható a vállalkozása működése”

- Mi hosszútávú célotok ezekkel a képzésekkel? 

Magyarországon sok az egyszemélyes, kicsi szalon, aki nehezen tudja önmagát menedzselni, ezért arra törekszünk évek óta, hogy kozmetikusaink elsajátíthassák az üzleti szemléletmódot, kommunikációt, üzleti tudást, ami ahhoz kell, hogy pénzügyileg is stabillá tudjanak válni és fejleszteni tudják magukat.

- Ráadásul a koronavírus-járvány is rámutatott arra, hogy az online időpontfoglalás, online kommunikáció elengedhetetlen...

Így van. Sőt arra is rámutatott, hogy ha valaki nem tudatosan irányítja a vállalkozását és nincs berendezkedve arra, hogy egy kattintással elérje vendégeit, az nincs felkészülve a hasonló élethelyzetekhez. Úgyhogy arra buzdítom a kozmetikusokat, kezdjenek megbarátkozni a digitalizációval. Ma már akár kicsi egy szalon, akár nagy, nem működhet enélkül. Aki pedig nem újít, az vevőt is veszíthet.

- Arról nem is beszélve, hogy a YCLIENTS-szel pénzt, időt és energiát tudnak megtakarítani...
A felszabaduló időben pedig akár plusz vendéget is fogadhat a szakember. Emellett azt gondolom, szolgáltatni jól úgy lehet, ha lépést tartunk a fejlődéssel. Lehet, hogy én nem szeretném, de a vendégek 80%-a igen. Tudni kell előre lépni, a vendégek fejével gondolkodni, mert nekik ma már az a kényelmes, ha tudnak online időpontot foglalni.

Kevés szalonnak van saját recepciósa, aki felvenné a telefont és beírogatná a vendégeket. Általában a saját szabadidejükből vesznek el, ha időpontot egyeztetnek. De akár még vendéget is veszíthet, amíg ezzel bajlódik. Ráadásul ma már a vendégeknek igényük is van arra, hogy könnyen, bármikor és bárhol be tudjanak jelentkezni. Emellett kényelmes is. Fontos lépés lesz, hogy a kozmetikusok átálljanak erre a típusú szolgáltatásra és elkerülhetetlen is lesz, mert erre van igény és erre halad a világ.

Arról nem is beszélve, hogy a kozmetikusnak előnyére válik, ha átlátható a vállalkozása működése, ehhez pedig elengedhetetlen a digitalizáció.

- Ennek ellenére sokaknak nehézséget okoz...

Igen, néha nehéz az átállás a digitalizációra. Mi azonban, a YCLIENTS-szel közös együttműködésben lehetőséget teremtünk arra, hogy a kozmetikusok ezt ki tudják próbálni. Oktatással is készülünk, hogy bele tudjanak tanulni, majd a képzésen tanultakat saját javukra fordítani. A YCLIENTS tapasztalt, profi munkatársai készen állnak: felkészültek minden kérdésre és ismerik a megoldásokat akármilyen esetről is legyen szó.

Hiszünk abban, hogy a kozmetikus szakma képviselői akkor tudnak igazán fejlődni, ha üzletileg is sikeresek tudnak lenni. Ezért gondoljuk, hogy ebben is partnerei legyünk a kozmetikusnak.

- Ennek egyik ékes bizonyítéka, hogy ingyenesen biztosítjátok a YCLIENTS rendszerét a szerződött partnereknek.

Így igaz. Aki szerződik velünk, annak a szerződés időtartama alatt mi biztosítjuk a YCLIENTS rendszerét. Biztos vagyok benne, hogy viszonylag nagy számú, már szerződött partnerünk fog élni ezzel a lehetőséggel. Nincs más dolga a kozmetikusnak, mint felkeresni a területi képviselőt vagy a YCLIENTS szakértőit, akik részletes tájékoztatás adnak számukra.

Vagheggi üzleti támogatás része: szalonapplikáció

- Úgy tudom, elkészült a Vagheggi szépségszalon applikáció is... Kérlek, mesélj erről is egy kicsit.

Ezen az applikáción keresztül a Vagheggi termékeket használó emberek megtalálják a hozzájuk közel eső szalonokat és akár egyetlen gombnyomással képesek időpontot foglalni ahhoz a szakemberhez, akit kiválasztanak a listából.

Sokan nézik meg a weboldalunkat, ahol először lehet, hogy a termékünkkel találkoznak és csak később a szolgáltatással. Az applikáció megkönnyíti a szakemberkeresést: mindenki megtalálja a lakhelyéhez legközelebb eső szépségszalont és azonnal időpontot tud foglalni online. 

- Ez egy nagyon komoly támogatás a partnerek felé.

Egy applikáció legyártása költséges dolog, ezt sokan nem engedhetik meg maguknak. De a Vagheggi üzleti támogatásának ez is része a partnerei felé: minden YCLIENTS fiókkal rendelkező partnerünk bekerülhet az applikációba, amely új lehetőségeket biztosít számára a vendégszerzésben. 

- Mit tud még ez az applikáció?

Azoknak a vendégeknek, akik már letöltötték ezt az applikációt, Push üzenet alapú hírleveleket küldhet az a szalon, akihez korábban időpontot foglalt. Ezáltal megtakaríthatják az SMS-ek költségét. Nincs szükség bonyolult e-mail kampányok szerkesztésére és vezetésére, ami már egyébként is idejétmúlt és korántsem olyan hatékony, mint néhány évvel ezelőtt. Ráadásul nem kell keresgetni kedvenc kozmetikánkat, hiszen, ha a vendég a mobilján az applikáció ikonjára kattint, akkor azonnal el tudja érni a szakembert. Ez a kozmetikus és a vendég számára is egy nagyszerű lehetőség.

A Vagheggi Szépségszalonok applikáció az App Storeból és a Google Playből egyaránt letölthető.